First story - Office

31 januari 2018 - Kuala Lumpur, Maleisië

Tweeduizendzeventien

Ik kan me tweeduizendzeventien nog maar al te goed herinneren. 60-70 uur per week werken,  het ongeluk, 8 weken thuis zitten, Sziget, Lowlands en nu zit ik in Azie voor een nieuw avontuur. tweeduizendzeventienkwam met heel veel ups and downs, but i guess that's life.

I'm so amazed by the Asian way

In mijn eerste twee maanden moest ik heel erg wennen aan de aziatische cultuur. Geen begroetingen op kantoor van collega's, slechte uitleg, niet eens weten wat je eigenlijk precies aan het doen bent. En oh god ,als de baas er niet is, dansen hier de muizen letterlijk op tafel. En ik geef mijn collega's liever geen snoep. Aziaten smakken, roggelen en boeren namelijk.  Door de slechte ''inwerk periode''  raakte ik wat uit balans, geirriteerd en onbewust vaker chagrijnig. Maar inmiddels raak ik er aan gewend, ik betrapte mezelfs op het laten van een boertje tijdens werk, so i'm a quick learner ;)

Het kantoor leven spreekt mij absoluut niet aan, de opdrachten die ik krijg duren me te lang, alles staan  op onlogische wijze ergens op een tweedehands blad (lees vintage). Of ik moet het toch weer in de pc opzoeken in een of andere file.Vraag nooit iets aan twee verschillende collega's dan krijg je van beide een ander antwoord.  Top toch jongens?!

Waar bestaat je werk dan uit vrouw?

Nou uit het maken van Quantations

Bijvoorbeeld: een travel agent stuurt je de wens van zijn gasten:

4Nachten Kuala lumpur

2Nachten Cameron Highlands,

3Nachten Penang

5Nachten Langkawi

Dan moet ik een pakket voor ze gaan maken. Maar voor mensen uit bijv: Inda en middle east gelden er weer andere price rates.of standaard hotels etc.

Goed kijken wat er in het contract van de het hotel staat. Namelijk, bijbepaalde dagen moeten de gasten extra betalen. Soms staan de nieuwe rates nog niet in een file van de computer. En dan moet je even de map er bij pakken, pas als hij daar niet in staat even online kijken (kindoff agoda achtige site. En van the contract rate moet 10% GST vanaf getrokken worden etc, etc, etc.. Voor Langkawi hoef je bijvoorbeeld geen GST te rekenen  dit moet dus weer in een ander tabel(GST is belasting en LGK is belasting vrij)

Anyhow, daarnaast moeten er transfers en activiteiten ingecalculeerd worden. Pas als je costingsheet compleet is, moet je alles dag voor dag uit typen, een proposal maken en versturen.

Kortom, BORINGLA not really my dream job!